Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Niedziela, 2018-09-23

Imieniny: Bogusława, Liwiusza

Statystyki

  • Odwiedziny: 524050
  • Do końca roku: 99 dni
  • Do wakacji: 271 dni

Metoda Dobrego Startu

Zastosowanie elementów Metody Dobrego Startu w usprawnianiu funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym”- to temat zajęć otwartych przeprowadzonych
w klasie „0” w dniu powitania wiosny 21 marca b.r. Zajęcia poprowadziły panie: pedagog szkolny Monika Rejman oraz wychowawca wychowania przedszkolnego Anna Sikorska. W/w metodę pracy zaprezentowały pani dyrektor oraz nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

Metoda Dobrego Startu (MDS) została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz. Założeniem MDS jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich współdziałanie, czyli integracja percepcyjno-motoryczna.

Podczas zajęć dzieci poznały literę „C,c”. Do zajęć wprowadził dzieci Cudaczek.
W opracowanym przez prowadzące scenariuszu zajęć dzieci miały możliwość angażowania wszystkich zmysłów. Najbardziej przypadło im do gustu ćwiczenie, gdzie mogły dotykać litery „C,c” noskiem oraz posmakować jej, ukrytej w witamince c czyli wyciśniętym soku z cytryny. Zaproponowane ćwiczenia bardzo mocno angażowały dzieci i ujawniały pozytywne emocje. Chętnie uczestniczyły
w zajęciach, mówiły, że zajęcia im się podobały, a do domu wróciły z Cudaczkiem przyklejonym do ich ubrania. Nauczyciele uczestniczący w zajęciach podkreślali, że zajęcia- metoda MDS jest bardzo ciekawa i że zajęcia na pewno zapadną dzieciom długo w pamięci.
Okazuje się, że nauka przez zabawę ma ogromne walory edukacyjno-terapeutyczne .

Zapraszamy do Galerii zdjęć z zajęć, zamieszczonej na naszej stronie.